GDPR
 
HOMEPAGE
 
 
 
Despre HOST




HOST

 

Despre Proiect

Proiectul „HOST - Hospitality Skills Training", cod SMIS 336534 este implementat în perioada 2 Iulie 2025 - 31 Mai 2028 de către "Centrul de Consultanță și Management al Proiectelor" EUROPROJECT (CCMP EUROPROJECT).

Proiectul are o valoare totală de 4.960.054,19 lei (valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 4.959.454,19 lei) și este finanțat prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027

 

Obiectivul general al proiectului

Obiectivul General al proiectului este reprezentat de adaptarea unui numar de minim 620 de angajati din regiunea Nord-Vest la cerintele si nevoile pietei muncii din domeniul hotelier, prin elaborarea de planuri de formare personalizate pentru acestia si prin participarea la programe relevante si de actualitate de dezvoltare a competentelor digitale.

 

Obiectivele specifice ale proiectului

OS1. Promovarea importantei invatarii pe tot parcursul vietii si a programelor de formare in domeniul competentelor digitale prin operationalizarea unei campanii online de informare si constientizare. In cadrul campaniei, se vor accentua urmatoarele aspecte: - invatarea pe tot parcursul vietii, prin participarea la cursuri de formare si dezvoltare si actualizare a competentelor digitale, reprezinta o necesitate stringenta in contextul actual pentru angajati; - invatarea pe tot parcursul vietii contribuie la cresterea eficacitatii si a nivelului de motivatie a angajatilor, la dezvoltarea lor profesionala si personala; - schimbarile din economie in general si din turism in special impun actualizari permanente de cunostinte si competente; competențele digitale trebuie să fie accesibile întregii populații, din toate grupele de vârstă și din toate mediile sociale, pentru a se bucura de beneficiile oferite de noile tehnologii. Campania va avea mai multe paliere care vor asigura sanse egale de participare la proiect pentru persoanele eligibile din regiunea Nord Vest, indiferent de gen, nationalitate, rasa, origine etnica, religie sau credinta, handicap, varsta, mediu de provenienta sau orice alt criteriu discriminatoriu. La realizarea acestui obiectiv, va contribui direct Activitatea 2 si indirect Activitatile 0, 1 si 5.

OS2. Incurajarea participarii la programe personalizate de formare profesionala, care sa aiba in vedere pe nevoile si cerintele pietei muncii din domeniul turismului (identificate in A0), precum si evaluarea initiala a competentelor digitale ale grupului tinta la intrarea in operatiune. Prin implementarea proiectului supus finantarii, se va realiza un plan personalizat de formare profesionala pentru fiecare din cei 620 de angajati, in vederea dobandirii de competente digitale necesare si specifice domeniului hotelier. La realizarea acestui obiectiv, vor contribui direct Activitatile 0 si 3 si indirect Activitatile 1 si 5.

OS3. Dobandirea de competente digitale specifice Cadrului European pentru Competente de catre minim 620 de angajati care vor face parte din grupul tinta al proiectului prin organizarea a 12 sesiuni de formare profesionala autorizate in conformitate cu prevederile OG nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si 19 sesiuni de formare profesionala neautorizate. Astfel, minim 620 de angajati vor tine pasul cu schimbarile tehnologice si vor raspunde cerintelor si nevoilor pieței muncii din domeniul hotelier, un domeniu cu o dinamica deosebita, in special in ultimii 4 ani. La realizarea acestui obiectiv, va contribui direct Activitatea 4 si indirect Activitatile 1 si 3.

 

Grupul țintă

Grupul tinta al proiectului va fi alcatuit din 620 de persoane, cu domiciliul/resedinta in regiunea Nord Vest, cu varsta cuprinsa intre 18 si 64 ani, care sunt angajate cu contract individual de munca (cu norma intreaga sau cu timp partial), inclusiv persoane care ocupa pozitii de management (minim 50 de persoane), in intreprinderi publice sau private din domeniul hotelier (cod CAEN 5510).

  • persoane aflate în căutarea unui loc de muncă
  • tineri cu vârsta de peste 30 ani și până în 35 de ani
  • șomeri
  • șomeri de lungă durată
  • persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii
  • persoane inactive

 

Activitățile proiectului sunt:

A.1. Activitati specifice managementului de proiect (01.06.2025 - 31.05.2028)

A.2. Recrutarea si selectarea grupului tinta care participa la activitatile proiectului (01.06.2025 - 31.05.2028)

A.3. Evaluarea initiala a competentelor digitale ale grupului tinta la intrarea in operatiune (01.06.2025 - 31.05.2028)

A.4. Organizarea si derularea de programe de formare profesionala pentru angajati in vederea dobandirii de competente digitale (01.06.2025 - 31.05.2028)

A.5. Informare si publicitate (01.06.2025 - 31.05.2028)

 

 

Principalele rezultate preconizate:

 

Analiza de nevoi inițiala în vederea identificării necesarului de formare profesională (in domeniul competențelor digitale) din perspectiva nevoilor pieței muncii în domeniul turismului (hotelier) în Regiunea Nord Vest – rezultatul corespunde activitatii 0 (precontractuala) si contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

Afise postate la locatiile de implementare a proiectului - corespunde activitatii A5. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

Plan de comunicare si diseminare a rezultatelor proiectului - corespunde activitatii A5. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

O sectiune dedicata proiectului in cadrul website-ului beneficiarului – corespunde activitatii A5. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

Minim 580 de persoane (93,5% din GT) care obțin un certificat de calificare/absolvire cu recunoaștere națională în conformitate cu prevederile OG nr. 129/2000 precum si certificate cu recunoaștere la nivel de întreprindere. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorului 5SR01.

2 sesiuni de curs neacreditate de “Utilizarea tehnologiilor de tup Centralised Reservation System pentru eficientizarea proceselor specifice din departamentele vanzari/ rezervari ale unui hotel” – cu o durata de 40 de ore, din care 12 de ore teorie si 28 ore practica (20 participanti in medie/curs, 40 de participanti in total) – peste 90% din participantii la aceste cursuri vor obtine diplome recunoscute la nivelul angajatorilor. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01.

2 sesiuni de curs neacreditate de “Utilizarea tehnologiilor de tip Channel Manager pentru eficientizarea proceselor specifice din departamentele vanzari / rezervari ale unui hotel” – cu o durata de 40 de ore, din care 12 de ore teorie si 28 ore practica (20 participanti in medie/curs, 40 de participanti in total) – peste 90% din participantii la aceste cursuri vor obtine diplome recunoscute la nivelul angajatorilor. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01.

3 sesiuni de curs neacreditate de “Utilizarea tehnologiilor de tip Property Management System pentru eficientizarea proceselor specifice unui hotel in interactiunea directa cu oaspetele” – cu o durata de 80 de ore, din care 24 de ore teorie si 56 ore practica (20 participanti in medie/curs, 60 de participanti in total) – peste 90% din participantii la aceste cursuri vor obtine diplome recunoscute la nivelul angajatorilor. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01.

3 sesiuni de curs neacreditate de “Evaluarea datelor si informatiilor digitale specifice unui hotel pentru imbunatatirea performantelor financiare” – cu o durata de 20 de ore, din care 10 de ore teorie si 10 ore practica (20 participanti in medie/curs, 60 de participanti in total) – peste 90% din participantii la aceste cursuri vor obtine diplome recunoscute la nivelul angajatorilor. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01.

4 sesiuni de curs neacreditate de “Transformarea digitala si crearea unor experiente digitale integrate pentru oaspeti” – cu o durata de 20 de ore, din care 10 de ore teorie si 10 ore practica (20 participanti in medie/curs, 80 de participanti in total) – peste 90% din participantii la aceste cursuri vor obtine diplome recunoscute la nivelul angajatorilor. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01.

5 sesiuni de curs neacreditate de “Marketing digital si economie verde in industria hoteliera” – cu o durata de 20 de ore, din care 10 de ore teorie si 10 ore practica (20 participanti in medie/curs, 100 de participanti in total) – peste 90% din participantii la aceste cursuri vor obtine diplome recunoscute la nivelul angajatorilor. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01.

5 sesiuni de curs acreditate de tip calificare nivel 3 “Operator introducere, validare si prelucrare date” – cu o durata de 720 de ore, din 240 ore teorie si 480 ore practica (20 participanti in medie/curs, 100 de participanti in total, >16% din GT) – peste 90% din participantii la aceste cursuri vor fi certificati. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01

7 sesiuni de curs acreditate de tip competente cheie “Competente digitale de utilizare a tehnologiei informatiei ca instrument de invatare si cunoastere” – cu o durata de 80 de ore, din care 24 de ore teorie si 56 ore practica (20 participanti in medie/curs, 140 de participanti in total) – minim 90% din participanti vor fi certificati. Corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01

620 de angajati care participa la programe de formare in domeniul competentelor digitale - corespunde activitatii 4 si contribuie la indeplinirea OS3 al proiectului precum si la realizarea indicatorilor EECO01 si 5SR01

620 de planuri personalizate de formare profesionala - corespunde activitatii A3 si contribuie la indeplinirea OS2, precum si la realizarea indicatorului EECO01

620 de persoane evaluate cu privire la nivelul competentelor digitale - corespunde activitatii A3 si contribuie la indeplinirea OS2, precum si la realizarea indicatorului EECO01

1 aplicatie pentru evaluarea initiala a competentelor digitale ale angajatilor - corespunde activitatii A3 si contribuie la indeplinirea OS2, precum si la realizarea indicatorului EECO01

Minim 100.000 de persoane care vor fi informate si constientizate cu privire la importanța invatarii pe tot parcursul vietii si a programelor de formare in domeniul competentelor digitale - corespunde activitatii A2 si contribuie la indeplinirea OS1 a proiectului precum si indirect la realizarea tuturor indicatorilor.

Minim 8 acorduri/protocoale de colaborare semnate intre PTIR si stakeholderi relevanti (HORA - Organizatia industriei HORECA), Federația Industriei Hoteliere din România, FPIOR - Federatia Patronatelor din Industria Ospitalitatii, precum si cu alte minim 5 entitati reprezentative si relevante pentru domeniul proiectului) in vederea sustinerii proiectului pe tot parcursul implementarii sale, precum si in etapa de sustenabilitate - corespunde activitatii A2 si contribuie la indeplinirea OS2 si OS3 ale proiectului, precum si la realizarea indicatorului EECO01

O campanie de promovare si constientizare online, la nivelul regiunii de implementare a proiectului, care va asigura informarea transparenta si nediscriminatorie, precum si constientizarea cu privire la importanta si beneficiile programelor de formare in domeniul competentelor digitale - corespunde activitatii A2 si contribuie la indeplinirea OS1 a proiectului precum si indirect la realizarea tuturor indicatorilor.

620 angajati incadrati in grupul tinta al proiectului - corespunde activitatii A2 si contribuie la indeplinirea OS2 si OS3 ale proiectului, precum si la realizarea indicatorului EECO01

Grafic Gantt actualizat lunar pentru planificarea judicioasa a activitatilor proiectului corespunde activitatii A1. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

Minim 36 intalniri de management de proiect - corespunde activitatii A1. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

Minim 12 rapoarte tehnice realizate - corespunde activitatii A1. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

Minim 12 cereri de rambursare realizate - corespunde activitatii A1. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

1 procedura de monitorizare - corespunde activitatii A1. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

1 plan de implementare realizat, acesta fiind actualizat periodic - corespunde activitatii A1. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

1 set de proceduri de management necesare pentru implementarea proiectului – corespunde activitatii A1. Aceasta activitate este transversala, nefiind definita in cadrul activitatilor specifice obligatorii din GSCS. Fiind rezultatul unei activitati transversale, acesta contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice ale proiectului precum si la realizarea tuturor indicatorilor.

 

Pentru mai multe informații, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: office@europroject.org.ro

 

 

 

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană,

vă invităm să vizitați: https://mfe.gov.ro

 

We made this website

 

HOMEPAGE